Zion, Bryce en Capitol Reef - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van petra Waal - WaarBenJij.nu Zion, Bryce en Capitol Reef - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van petra Waal - WaarBenJij.nu

Zion, Bryce en Capitol Reef

Blijf op de hoogte en volg petra

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Moab

Het is alweer een paar dagen geleden dat we hier iets geschreven hebben. We zijn inmiddels 2 nationale parken verder en hebben heel veel moois gezien. Sinds mijn laatste bescheiden epistel, zijn we door Zion- en Bryce canyon geweest en hebben overnacht in het historische Panguitch. Zion was erg mooi, maar Bryce overtrof alle verwachtingen. Steile kliffen en rechtopstaande hoodoo's in adembenemend rood. Zondermeer het meest betoverende tot op heden wat mij betreft. Op de eerste avond in Bryce zijn we ook woestijn gaan rijden in een 4x4 buggy. Helemaal geweldig! Door diepe greppels en zelfs door een riviertje. Je zult begrijpen dat we onze laatste dag in Panguitch even een laundrymomentje moesten inlassen.

Vanaf Panguitch zijn we langs Bryce via route 12 (scenicroute) naar Capitol reef national park aangekomen. We staan hier middenin het park in het plaatsje Fruita. Dit bestaat enkel uit museum huisjes, die nog grotendeels stammen uit de tijd dat de mormonen hier als stichters in afzondering hebben gewoond en geleefd. We hebben onrijpe appels en peren geplukt en deze op het houtvuur gepoft. Heerlijk net een beetje kaneel en honing.

• 22 Juli 2017 - 15:06

Manon: